ნაბიჯი #2 – Custom Audience, Lookalike Audience, Saved Audience

როდესაც სარეკლამო პოსტერს აკრავ რომელიმე შენობის კედელზე იმ იმედიათ რომ შეხედავენ და ინფორმაციას მიიღებენ, არაფრისგან ხარ დაზღვეული. თუ პოსტერი რომელიმე როკ-ჯგუფის კონცერტს ეხება და იმედი გაქვს, რაც შეიძლება მეტი ახალგაზრდა ნახავს, იცი კი დანამდვილებით რომ ეს ასეც იქნება? საბოლოოდ აღმოჩნდება რომ ამ კედლის გაყოლებაზე მოხუცთა თავშესაფარია ან პენსიონერებისთვის პოპულარული სასეირნო ადგილია.

Facebook გაძლევს უნიკალურ შესაძლებლობას, რაც შეიძლება ვიწრო აუდიტორიამდე მიიტანო ინფორმაცია. შეგიძლია განსაზღვრო სქესი, ასაკი, ინტერესის სფერო, განათლების დონე, საცხოვრებელი ადგილი, ოჯახური მდგომარეობაც კი…  ამავდროულად, შეგიძლია მოძებნო აუდიტორია (Lookalike), რომელიც შენს გვერდზე აქტიური კატეგორიის ანალოგიურია.

Let’s Do It…

აუდიტორიის შემქნისას სამი ძირითადი პრინციპი არსებობს:

  1. რეკლამები გაუგზავნო შენს გვერდზე ყველაზე აქტიურ აუდიტორიას
  2. რეკლამები გაუგზავნო ფაქტობრივად უკვე შენს მომხმარებლებს (მეილები, ნომრები…)
  3. რეკლამები გაუგზავნო სრულიად ახალ, დასაპყრობად მზადმყოფ აუდიტორიას

მარტივია, გაააქტიურო უკვე არსებული აუდიტორია, ვიდრე დაიწყო ახალის მოძებნა. ამისთვის Facebook რამდენიმე უმარტივეს ხერხს გვთავაზობს.

  • Custom Audience  – მორგებული აუდიტორია

შეგვიძლია შევქმნათ აუდიტორია მეილების, ნომრების, ჩვენს გვერდზე აქტიური ლაიქერების და ა.შ. მიხედვით.

custom audience

თუ ავირჩევთ პირველ გრაფას, მაშინ შეგვიძლია შევქმნათ აუდიტორია, რომელსაც ვიცნობთ მეილების ან ტელეფონის ნომრების საშუალებით. მაგალითად ესთეტიური ცენტრები, რომლებიც იწერენ მომხმარებლის შესახებ ინფორმაციას და შემდეგ სიახლეებს უგზავნიან მეილზე. ამას სჯობს, უბრალოდ შევქმნათ აუდიტორია ამ მეილების ან ნომრების მიხედვით და ჩვენი რეკლამები გავუგზავნოთ.

მეორე გრაფის მიხედვით შევქმნით აუდიტორიას, რომელიც ჩვენს ვებ. გვერდით ინტერესდება.

მესამე გრაფის მიხედვით შევქმნით აუდიტორიას, რომელიც ერთხელ მაინც დაინტერესდა ჩვენი აპლიკაციებით ან თამაშებით.

მეოთხე გრაფით კი შევქმნით აუდიტორიას, რომელიც ჩვენს Facebook გვერდზე ყველაზე აქტიურია.

  • Lookalike Audience – ლატენტური აუდიტორია 🙂 

lookalike audience

აუდიტორია, რომელიც ძალიან გაქვს უკვე არსებულს. მაგალითად თუ ავირჩევ Lookalike აუდიტორიას, ეს არის უნიკალური საშუალება, გავიდე მომხმარებლის იმ კატეგორიაზე, რომელიც დიდი ალბათობით ჩემი ბიზნესით იქნება დაინტერესებული. რეკლამა მოძებნის აუდიტორიას, რომელიც ძალიან გავს ჩემს გვერდზე უკვე არსებულს, აქტიურ ლაიქერებს.

Source – ვირჩევ გვერდს, რომლის მსგავს აუდიტორიასაც ვაკეთებ

Country – ვირჩევ ქვეყანას, სად ვეძებ ამ აუდიტორიას

Audience Size – შემიძლია ავირჩო ატეგორია რომელიც ნაკლებად გავს ჩემს ლაიქერებს, ან უფრო მეტად გაქვს ლაიქერებს. რაც უფრო მეტია მსგავსება, მით პატარააა აუდიტორია, რაც უფრო არაა მსგავსი, მით იზრდება აუდიტორიის ზომა. ყველაზე მეტად გვირჩევენ აუდიტორიას, რომლის ზომა 50k-ს ფარგლებშია. თუ გვინდა რომ ჩვენს აუდიტორიას შედეგი ჰქონდეს.

  • Saved Audience – დამახსოვრებული აუდიტორიები

ეს კი აუდიტორიებია, რომლებსაც ჩვენი გვერდისთვის ვქმნით. ის განსხვავდება იქიდან გამომდინარე თუ რას ვარეკლამებთ. ასე რომ, შეგიძლიათ უბრალოდ შექმნათ აუდიტორია, რომელიც ფიქრობთ რომ თქვენუ პროდუქტის სამიზნე აუდიტორიაა. ასევე ამ აუდიტორიებით შეგიძლიათ მოიძიოთ სულ უცხო ახალი ლაიქერები.

AAEAAQAAAAAAAAIDAAAAJDNkY2VjMWFmLWZjMTgtNGFmZC1iOWIzLTM1ZGFmYjJiM2I5MQ

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s