CPC vs CPM – გადახდის რომელი მეთოდი ჯობს?

CPM-and-CPC (1)

სანამ უშუალო შედარებაზე გადავალთ, კიდევ ერთხელ განვმარტავ რას ნიშნავს CPC და  CPM.

Cost Per Click (CPC) – გადახდა კლიკებით. კლიკის მინიმალური ბიუჯეტი 0,01 დოლარია. კლიკის ღირებულება განსხვავდება გვერდზე ლაიქების რაოდენობის, ასევე ბიზნესის ტიპის მიხედვით.

Cost Per Mille (CPM) – გადახდა ნახვებით (Impressions). ღირებულება განისაზღვრება 1000 ნახვით. ფასი ამ შემთხვევაში განსხვავდება გვერდზე ლაიქების ან ბიზნესის ტიპის მიხედვით. ასევე რეკლამირების ხარისხით.

ასე რომ, სანამ ჩვეულებრივ პოსტს რეკლამაში ჩავუშვებთ შეგვიძლია ოპტიმალური გადაწყვეტილება მივიღოთ და ქაოსიდან ყველაზე ხელსაყრელი ხერხი გამოვიყენოთ მინიმალური დანახარჯით მაქსიმალური შედეგის მისაღებად.

და მაინც, კლიკებში გადავიხადოთ თანხა თუ 1000 ნახვაში?

როდესაც თანხას ვიხდით კლიკში, ეს ნიშნავს რომ ბიუჯეტიდან დანაკლისი გვექნება მხოლოდ მაშინ თუ ვინმე კლიკს გაიმეტებს. უბრალოდ თუ ნახავს (და ინფორმაციასაც მიიღებს) ჩვენი ჯიბე თავისუფალია. თუ ფულს ნახვაში ვიხდით საქმე სხვაგვარადაა, თითოეული შეხედვა რეკლამაზე ჩვენს ჯიბეზე აისახება. არ აქვს მნიშნელობა მომხმარებელი დაუთმობს მას დროს, დაინტერესდება, დააკლიკებს თუ თავდაყირა დადგება.

თითქოს ყვეკაფერი ძალიან ლოგიკური და მარტივია, მაგრამ ეს იმ გამოცანასავით არის ბავშვობაში რომ გვისვამდნენ და საბოლოოდ წინ ჩაფლავება გველოდა. მაგალითად “ხეზე სამი ყვავი ზის, ნიკამ ლაგატკა ესროლა და ერთი მოკვდა. რამდენი ჩიტი ზის ხეზე? ლოგიკურია თუ ვიტყვით რომ ზეზე ორი ყვავი ზის, მაგრამ…… ნურას უკაცრავად, თურმე ლაგატკამ ის ორი ყვავიც დააფრთხო და ახლა ხე თავისუფალია)

მოკლედ, განვიხილოთ მაგალითი:

ვთქვათ კლიკის ფასია 1 დოლარი, ხოლო 1000 ნახვის 15 დოლარი. გავაკეთოთ შედარება და შედეგი გავათანაბროთ. თუ მინდა რომ 1000 ნახვაში გადახდილი 15 დოლარი ისევე ეფექტური იყოს, როგორც 15 კლიკში 15 დოლარი, 1000 ნახვიდან მინიმუმ 15 კლიკი უნდა მივიღო. ანუ ათასი მნახველიდან 1,5 % მაინც უნდა დაინტერესდეს რეკლამით. მაგრამ თუ დაინტერესება მეტი იქნება და 1000 მნახველიდან 3% გააკეთებს კლიკს, გამოდის რომ ერთ კლიკს 50 ცენტად ვიყიდით. თუ კლიკების რაოდენობა უფრო მეტი იქნება, შესაბამისად დაიკლებს კლიკის ფასიც – გამოდის რომ ჩვენი რეკლამირება ეფექტურია.

ანუ ყველაზე ლოგოკური იქნება თუ:

გადავიხდით ფულს კლიკებში მაშინ, როცა რეკლამას მეტი ნახვა აქვს

გადავიხადოთ ნახვებში, თუ რეკლამას მეტი კლიკი მოაქვს

თითქოს ყველაფერი დალაგდა და იქნებ გადაწყვიტეთ კიდეც, რომ რეკლამირება CPM პრინციპით ჯობს. საკმაოდ პრეტენზიული განაცხადია. იმ შემთხვევაში თუ ირჩევ CPM პრინციპს, მაქიმალურად უნდა იზრუნო ხარისხზე (სწორად შერჩეული პროდუქცი, აღწერა, სურათის ხარისხი, ტექსტის პროცენტული მაჩვენებელი ფოტოზე, სწორად განსაზღვრული აუდიტორია). თუ ასე არ იქნება შეიძლება თანხა ტყუილად გადაყარო. მაგრამ როდესაც თანხას იხდი კლიკებით, რეკლამა იქნება ეფექტური თუ არა, მნიშნელობა არ აქვს, შედეგად მაინც იქნება 15 კლიკი 15 დოლარიდან.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s